I en virksomhed er det vigtigt at sætte tid og økonomi af til firmaarrangementer. Det skaber en stor værdi i form af glade medarbejdere og et stærkere sammenhold blandt de ansatte. Også på tværs af afdelinger.
Vi har samlet en håndfuld gode, fælles indslag til jeres kommende firmaarrangement. Både i den høje og lave prisende. Lad jer inspirere til jeres næste ryste sammen arrangement. Vi ønsker jer nogle rigtig sjove timer i hinandens selskab.
1. Escape Room
Det skal I bruge: Lige at planlægge et spændende Escape Room kan være et krævende proces. Med mindre du er manuskriptforfatter måske. Pointen er, at der findes professionelle Escape Room udtænkere, som leverer fuldendte Escape Room oplevelser. Søg i dit lokalområde og book et Escape Room nær dig.
Forberedelse: Bookingaftale ved det nærmeste Escape Room.
Sådan gør I: Tag til Escape Room i samlet flok og begynd så småt at gejle hinanden op. Del hinanden op i hold og lad der gå lidt konkurrencegen i det. Hvem vinder? Hvem er de hurtigste og klogeste? Og vigtigst af alt, hvem er bedst til at samarbejde?
2. Hjemmelavede flødeboller
Det skal I bruge: Ingredienser til marcipanbunde, flødebolleskum og chokoladeovertræk og pynt. Dertil gængs køkkenudstyr samt ovn, røremaskine, håndmixer, sukkertermometer og sprøjtepose med tylle. Måske kan kantinen anvendes eller køkkenet der, hvor i afholder firmaarrangementet. Ellers findes der flødebollekursus over hele landet til firmaarrangementer.
Forberedelse: Sæt ovnen til varmluft ved 175 grader. Træk i forklæder og vær klar med ingredienserne. Sæt evt. en festlig playliste på musikanlægget.
Sådan gør I: Følg din foretrukne opskrift på hjemmelavede flødeboller. Du kan bland andet finde en her. Planlæg firmaarrangementet ud fra, at varigheden af denne aktivitet vil tage 1+ time plus klargørelse og oprydning. Plus selvfølgelig tid til at nyde de fantastiske hjemmelade flødeboller. En god idé kan være at have papæsker klar, så dine kollegaer kan tage deres hjemmelavede kreationer med hjem.
I kan finde en opskrift på flødeboller her.
3. Casino
Det skal I bruge: Et roulettehjul med dertilhørende spillebord og jetoner. Et Black Jack spillebord med dertilhørende spillekort og jetoner. Casino spillene kan indkøbes eller lejes. Dertil kan casino temaet fuldføres med rød løber, turneringspræmier og det rigtige outfit til de udvalgte dealere: Hvid skjorte med sort, butterfly, vest og bukser.
Forberedelse: Det kan anbefales at en gruppe tager teten for casino spillene. En præsentation af begge spil forberedes, så alle medarbejdere klædes ordentligt på i forhold til spillereglerne og fremgangsmåden. Det skal nævnes, at det nemt kan være en fordel at leje et professionelt mobilt casino, som kan rykke ud til jeres firma eller lokation og fuldføre en sjov casino aften.
Sådan gør I: En sjov detalje kan være, hvis alle medarbejdere får udleveret et bestemt antal jetoner, som de under spillene skal prøve at forvalte på bedste måde. En spiller kan selv rokere rundt blandt spillene efter, hvad de synes er sjovest, og hvilken strategi de har med deres jetoner. Vinderen bliver den, der står tilbage med flest jetoner.
4. Kontorstol stafet
Det skal I bruge: To stafetstave, i dette tilfælde to kuglepenne. Og to kontorstole på hjul.
Forberedelse: Lav en turneringstavle, hvor der øverst noteres alle holdene. Der kan for eksempel være et hold for hver afdeling i firmaet. For eksempel Hold Marketing, Hold Salg, Hold Økonomi osv. Hvert hold fordeles á to personer ud på X antal poster rundt på kontoret, mødelokalerne, kantinen, lageret ect.
Sådan gør I: Først dyster for eksempel Hold Marketing og Hold Salg mod hinanden. Ved startlinjen opstilles hvert hold repræsenteret af 2 personer på hvert hold. Den ene person på hvert hold sidder på en kontorstol med en stafetkuglepen i hånden. Den anden person på hvert hold står klar til at skubbe. Startskuddet lyder, og der skal løbes for at komme først hen til den næste post, hvor to personer venter fra hvert hold, i alt fire personer. Når en post rammes foretages et skift af de 2 personer, og stafetkuglepennen overrækkes. Det hold der først når igennem alle posterne rundt i firmaet og over målstregen vinder runden og går videre i turneringen. Til sidst findes det vindende hold/den vindende afdeling.
5. Banko
Det skal I bruge: Bankoplader og 90 talkugler i en pose. Så skal I bruge masser af bankobrikker til at dække tallene, når de bliver råbt op. Et hint til, hvor mange bankobrikker, I skal bruger: Der er 15 numre pr. plade. Og til sidst selvfølgelig de vanvittigt fede præmier, som alle vil kæmpe om med næb og klør. Det kan være klassiske præmier som chokolade, vin og delikatesser, men det kan også være sjove præmier som dåsemad, ymerdrys eller surdej.
Forberedelse: Hvor mange bankoplader pr. person? Bankopladerne og bankobrikker fordeles ud. Og en bankoopråber findes.
Sådan gør I: Bankotallene trækkes tilfældigt og råbes op. Hver spiller dækker sin tal med bankobrikkerne på sin bankoplade, som de løbende bliver råbt op. Vinderen er den spiller der først har udfyldt en vandret række eller hele pladen. For eksempel kan I først spille om en vandret række, to vandrette rækker og til sidst hele pladen.